0 Végigjátszás 670 Mobile crane

Deer készletkritikájával folytatjuk a nosztalgiázást régi Town-készletekkel.

Valamikor 3 éves korom körül kaphattam, szóval egyik legrégebbi legóim egyike. Akkori 170 Ft-os árával (fizetés kb. 4000 Ft volt akkoriban), nem is lehetett annyira drága.

 


A készlet 1978-ban jelent meg újdonságként, igaz a járműbe itt sem ültethető figura.
A dobozban a kockák és az építési útmutató volt található, plusz cérna (vagy zsinór). Gondolom a kockák a jellegzetes lyukas zacskóban voltak.




A 170 Ft-ért  54 elemet kapunk (figura darabjai+gumik). Közte feltűnő darab maga a csörlő, amire a zsinórt kell rákötni, a zsinór végére pedig a horog kerül. Mielőtt feltesszük a horgot, rá kell fűzni a fekete lyukas elemet is. Ezt később nem célszerű szétszedni, mert annyira nem lehet egyszerű ilyen vékonyka cérnával dolgozni. Épp ezért az építés során ezzel nekem semmi gondom nem volt, mivel a dobozba is „konyhakész” állapotban volt eltéve. A minifig teljesen ugyanaz, mint a 641-es készlethez adott. Sajnos a mellényét még nem találtam meg, így azt kölcsönvettem a képek kedvéért az előbb említett markolótól.




A daru összerakása magával az önjáró alvázzal kezdődik, ha ezzel kész vagyunk, akkor kerül sor magára a darufelépítményre. Itt derült ki 30 év távlatából, hogy édesanyám anno a matricát a csörlő másik oldalára ragasztotta fel, így maga a tekerentyű nem azon az oldalon van, ahol a leírás szerint lennie kéne. Ő erre csak annyit mondott, hogy „rejtett  balkezesség”. A járművet szerintem maximum 5 perc alatt össze lehet rakni. Kap egy 1 studos áttetsző sárga hengert villogónak, meg egy szürkét kipufogónak. Ezek zárt hengerek, tehát biztos, hogy korai kiadású a készletem. Mellé még megépítjük a súlyt és készen is vagyunk. Innentől kezdve a készlettel lehet játszani, akár magában is elszórakozhatunk vele, lehet le-fel tekergetni a csörlőt is, a daru rész pedig 360 fokban körbefordítható.




Persze ha meguntuk, más járműveket is készíthetünk belőle, akár egy olyan darut, amibe beleültethető a munkásunk, de szerintem az autómentő egész ötletes. Ezeket a doboz hátuljáról építettem meg.







Értékelés
Minifig: 5/5  Mellény, jópofa munkássisak, plusz két szerszám is jár mellé.
Kockák: 4,5/5  Sok kocka, csörlő, jópofa alternatív lehetőségek.
Játékélmény: 3,5/5 játékélményre. Egész változatos járműveket is lehet belőle építeni, így önmagában is el lehet vele szórakozni.
Ötlet: 4/5 Jó alapötlet, de nem ez volt az első daru a LEGO történelmében, viszont egy jól játszható készletet raktak össze.
Alternatívák: 4/5 Akár külön készletben is kiadhatók lennének, az alapmodell szintjét megütik.

Összességében az értékelésem 21/25, nekem bejönnek ezek a régi készletek, ezen kívül többféle járművet is összeállíthatunk belőle,valamint a csörlő is jól jöhet.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése