4 LDD vonat széria: M61 "Nohab"

Ma igazán beköszöntött az ősz, beszorul mindenki a lakásba, nincs is ennél jobb alkalom a játékra. Mi egy legendás mozdonnyal próbálunk kedvet csinálni nektek az építéshez, és nem mellesleg a poszttal somytomy kívánsága is teljesült. :) Jó legózást! - Rékocs

Elkészült hát az M61-es is.
A magyar dízelmozdonyok egyik legikonikusabb szereplője jól megizzasztott. Aki látta már a monstrumot élőben, az tudja, hogy egy igen méretes és derékszöget elvétve mutató mozdonyról beszélünk, ami legószemszögből egy agyrém. A jellegzetes orr könnyen felismerhetővé teszi, a majd minden irányban döntött és íves szélvédője, a  kerek ablakok és a 3 tengely kialakítása igazi kihívás építésügyileg, nem túlzok, ha azt mondom, hogy az 1117 elem kb. negyedének beépítése nem kis feladat volt.





Az elejéhez 8 verziót készítettem, a közel egybe elemes elgondolástól kezdve a teljesen szétdarabolt megoldásokig. Egy köztes alternatíva maradt végül, függőleges kapcsolódással és jó masszív csatlakozásokkal a törzshöz függőlegesen. Az enyhe döntést az orrnál elvetettem, így durvább, morcosabb a frontja, kialakítani meg síkban nem tudtam volna. Egyedül a felső lámpa körüli kirakást tudnám így utólag máshogy elképzelni, de végeredményben az sem lenne jobb. A fényszórók helyzete szintén problematikus volt, a valóságban kicsit beljebb vannak, de kinézetben még így is jellegzetes az orrtraktus, szerintem.








Ablak, huh. A V63-asnál alkalmazott döntött elem mellett voksoltam, kevéssé zavaró a minimális rés az orr és a szélvédő kerete között, mint a függőleges ablak döntéssel járó hézagolása. Sajnos a felső ívet elfelejthettem, nem tudtam semmilyen elemmel jól kialakítani, idővel talán kieszelek valami tetszetősebbet. Másik megoldást 6894-eske Kockagyáron közölt gépe szolgáltathat, ami összességében egyébként nagyon szépre sikeredett, innen is gratulálok!






Az eddig épített vonatoknál bemutatott 3 tengelyes kialakítás adott volt, egy kis átépítés után könnyen befért a kasztni alá, érdekességét a világosszürke színe adja, de jól nézne ki élőben! A szokásos 2+1 kerék rendszerről beszélünk, 9V-os motor köré építve, 45 fokban forgathatóan és kis elmozdulással a 3. tengelyen. A videón talán jobban látható a megoldás lényege. A sárga létra nagyon feldobja ezt a részt :-D






Maga a felépítmény nem bonyolult, egy kis trükközést egyedül a középső ajtónál és az ablakoknál kellett alkalmaznom, a kerítés beépítése megengedné a belső rész teljes kidolgozását, motorral, mindennel, ez már tömegben és játszhatóságban is dobna a mozdonyon. Micsoda szerelési jelenetet lehetne összedobni :-)






A tető kicsit ismerős lehet az M41-esről is, a kipufogóknál való kis átdolgozás után már mehetett is a helyére. Nem szeretem az ilyen sok egyforma elem összeépítését, jobb lett volna talán az M62-nél látott döntött plate alkalmazása, de az íves felület miatt itt is darabolásba torkolltam volna. Az alsó traktus tartálya a tető elemeinek világosszürke verzióiból áll főrészt, 90 fokkal elforgatva.  Ebből az íves alkatrészből bizony jó sok kell :-)









4 megjegyzés:

  1. Szép. Érdekes, ilyen ívekből még sose láttam.
    egyben íme az én változatom (nagyrészt a 6894-eske-féle megoldás átdolgozása, huzatos ablakokkal)
    http://mocpages.com/moc.php/333713

    VálaszTörlés
  2. Ez csak egy lehetséges verzió volt, az orrát többféleképp lehet megcsinálni, ahogy a szélvédőt is. Ha lesz rá időm, kiteszek néhány alternatívát is.
    Láttam a könyvtartódat :-) A tied jobban hozza az eredeti szélvédőt, az biztos, másolni meg nem akarok, ezért valami újat kreálok ide.
    Most egy sokkal nagyobb projekten dolgozom, ha ez kikerül, remélem mindenki örömmel fogja nézegetni :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép alkotás, de egyvalamire ne tudtam rájönni.
    A tetején a ventillátorokat hogy oldottad meg hogy ferdék legyenek (kifelé lejtenek), vagy csak így látszik?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól látod, kifelé dőlnek. Megoldása egyszerű, egy dönthető elem van alatta/mögötte, azon egy 4*4-es plate majd a ventilator.

      Törlés