4 LDD vonat széria: Gyerekvasút

Egy kicsit elrugaszkodva a megszokott vágányoktól keskenyítsünk egy kicsit. 
Nálunk családi program a Gyermekvasút (idősebbeknek ismerősebb talán az Úttörővasút elnevezés) sűrű látogatása. Csüngés az ablakból, nagy huhogások, szénpor és enyhe dízelfüst beszívásával, nagy nézések és mutogatások közepette zötykölődünk le a hegyről. Általában ugyanis ez a bevett útvonal, fogasozás után és villamosozás előtt. Le- és felszállásokkor az integetés és tisztelgés elengedhetetlen, valljuk be őszintén, ez az egyik legaranyosabb jelenete a vasutazásnak, a jegyvásárlásról nem is beszélve. Mi mindig a kocsin veszünk jegyet, egy kis kihívás az ifjonc kalauznak, nekünk meg a vonat látványától megőrülő utód miatt így lényegesen kényelmesebb.

Adott volt tehát a következő LDD téma, én kis naív úgy hittem, hogy hamar összerakom őket. Azt látni kell, hogy a meglévő legósíneken ez az alkotás nem tükrözi a tényleges arányokat, méreteket, de próbáltam törekedni a miniatürizálásra, főként a vontató kapcsán.
A kocsikkal komolyabb problémám nem volt, eltekintve a Combinónál már megismert 7 stud szélesség kialakítását és a jó belső elrendezést. Nem akartam túlbonyolítani a vizualitást, ezért a piros mellé  csak annak kék változatát készítettem el. Ismertek még az ablakos verziók is, ezeket majd egy másik alkotói rohamomban pótlom.
A gondok a mozdonnyal kezdődtek, szokás szerint megint elkészítettem 3-4 alapot, amiből végül egy maradt, a legszimplább. Kicsit túlliheghettem a páratlan bütyökszélességet, volt olyan bázis, ami majdnem egy komplett alvázra hasonlított, ebből igazi mérnöki agyrém született volna. De maradt az egyszerű legós megoldás egy kis eltolással, minimális trükkel. A felépítmény viszont tényleg annyira egyértelmű, ahogy az a képeken látszik. A kerekek elfordulnak, a szerelvény összekapcsolása nem mágneses, sok ülés, jó színek és nagyon kellemes összhatás.
Én így látom, a ráadás az egészben az, hogy meg is tudnám építeni minimális beszerzés után, de ahhoz itthon borítanom kellene drága párom nagy gonddal kidolgozott és nem éppen építésbarát raktározási rendszerét. Szerintem megérné, a gyerek meg egyenesen önkívületbe esne, akkor aztán végem/végünk lenne :-)






Gondoltam pár bonyolultabb képet megcsináltatok a számítógéppel, pörögjön a masina. Egy-egy alant látható "fotó" kb. egy órás kemény számolgatást jelentett, kicsit sok lett a fa és rajtuk a levél :-D Az eredmény azonban elég jól fest, úgy hiszem, megérte a plusz energiát.







4 megjegyzés:

  1. Ez (is) gyönyörű. Gratula.

    Egyébként én is pont ezt akartam megépíteni, nem LDD-ben, hanem élesbe, csak hát nekem is be kéne szereznem hozzá ezt-azt, a jelenlegi tárolási rendszerem viszont szintén csúcsra van már járatva, úgyhogy marad a gyönyörködés (ebben meg az össze többi alkotásodban). Ha nagyon galád lennék, akkor adnék még tippeket, úgy is, mint EvA metrószerelvény, MilFAV kisföldalatti szerelvény, UV, Bengáli, KCSV és T5C5 villamosok, Muki tehermozdony (persze hóseprővel), vagy esetleg MIXa HÉV... de nem teszem :D

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm. Gyorsan ráakadtál!

    Készülőben van még más, ennek miléte legyen titok. A többinek meg után kell néznem, hidd el, némelyik kínai nekem így elnevezésben :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Nohab (avagy A Legnagyobb Kihívás, Ami Lego Vasút Témában Csak Létezhet) mikor jön?

      Törlés
    2. Beletrafáltál :-D
      Van néhány orrkezdeményem, eddig itt tartok, de azért valami fogalmam a folytatásáról már van. Ez bizony egy nehéz szülés lesz!

      Törlés