7 Az eredeti Creator-vonat

Nem mintha lenne jelentősége, hogy a LEGO tervezői honnan merítenek ötletet egy-egy készlet modelljéhez, de az új Creator-vonat esetében úgy tűnik, többeket is érdekel. Ati például pontos adatokkal rukkol elő kommentjében,  és kicsit neheztel a LEGO-ra, amiért egy 1981-es darabhoz nyúl 2013-ban.

via Wikipedia
Amiért még érdekes az összehasonlítás - ahogy klarky is felhívta a figyelmet - az az, hogy a vonat orr-részét nem sima egybe elemmel oldották meg (mint ahogy az eredetin látható), hanem több elemből rakható össze. Ez el is várható egy creatoros készletnél, ha ebben a témában is egybe elemmel spórolnának meg építkezést, akkor nagyon csalódott lennék. Más lenne a helyzet, ha ez City-készlet lenne, akkor borítékolható az egybe elemes megoldás - sajnos.

via LEGO Train FB-oldala
És akkor jöjjön a designervideó, amin Jamie Berard mutatja be az újdonságot. Neki is kettő van belőle :))

7 megjegyzés:

  1. Szerintem semmi baj nincs azzal, hogy a vonat amit kiadnak 81es. Miért is volna baj? Ha 2013 van/lesz akkor ha modell, csak új dolgokat lehet modellezni? Akkor a Sopwith Camelbe is beleköthetnénk, elvégre az nem csak régi, hanem már egyszer ki volt adva. És a VW T1es? Az is régi. Talán azzal is gond van?
    (lehet, hogy kicsit heves vagyok, de félreértés ne essék, nem veszekedek :) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs hát, csak Rékocs kifigurázta a műirónikus megjegyzésemet, ami így szólt:

      -------------
      LEGO-éknál úgy látszik nincs nagy mersz; egy 1981-ben 380,4km/h-s sebességrekordot felállító darabbal próbálkozni 2013-ban... :)
      ...
      Minifigskálára tessék átszámítani, és megdönteni a rekordot!
      -------------

      Csak a sebesség miatt voltam "lekicsinylő", azt is csak szmájlival megtűzdelve.
      Egyébiránt fejszámolással ez cirka 3m/s-os sebességet jelent minifig-léptékre átszámolva. Aki eztet megdönti ezzel a szerelvénnyel, azzal szerintem a tervezőmérnök is kezet ráz, továbbá egy teljes évig ingyen kap minden LEGO-t (nem)

      Mellesleg a négy ábrázolt rekorderből nekem is ez tetszik a legjobban, úgyhogy biztos nem véletlen a választás.

      A gőzösöket egyébként sokkal jobban szeretem, ha már vonat, szóval a korválasztás nálam abszolút nem jelent problémát. Pl. az Emerald Express szembekukucskál az UCS csillagrombolóval és még sincs belőle zrí, még úgy sem, hogy felettük meg rózsaszín Friends-köd üli meg a tájat:)

      Törlés
    2. Módosítok: 2,3 m/s. A többi áll.

      Törlés
    3. Gőzösök de szépek. Egyébként én a City-s készletnél sem értettem, miért nem lehet kockákból az az orr.

      Törlés
    4. Ha már gőzös és TGV, akkor egy kis világrekorder gőzöst ide:

      http://www.redbubble.com/people/arrowman/works/7833113-the-mallard-4468-hdr

      A Mallard 126 mph, azaz majd 203 km/h sebességgel jegyezte be magát a rohanó vasparipák történetébe. Nem rossz egy gőzöstől, és a BttF3-ban igazán jól jött volna Dr. Emmett Brown alias Dokinak.

      Törlés
  2. Gondoljunk bele! A nagysebességű vonatok közül ez rikít legjobban a színe miatt, tehát ezt kell megcsinálni! Amúgy más témákban is bejött a narancssárga az utóbbi egy éveben (Pl: Unimog). És jól is mutat mindenhol!

    VálaszTörlés
  3. Van egy - gondolom - MÁV-os oktató (vagy miféle) filmem erről a bizonyos rekordkísérletről, franiául (VHS-en persze). Szerintetek rongyosra néztem gyerekkoromban? :D Naná, hogy ez a kedvenc vonatom, evör...

    VálaszTörlés