13 Végigjátszás 897 Mobile Rocket Launcher alternatívákkal

Méltatlanul elhanyagolom kedvenc témámat itt a blogon, még a nyári kezdetkor érintettem pár poszt erejéig felületesen, aztán azóta is jó nagy a csönd. Gondoltam, majd valami szép nagy ívet rajzolva kezdek bele, de csak üresen tátong azóta is az az űr. Ez nem maradhat ennyiben, úgyhogy sürgősen belekezdek egy készletkritikával!

Classic Space iránti imádatom nem gyerekkori eredetű, akkor csak citys készleteim voltak, meg pár Fabuland. A CS-téma megszeretése a legózás felnőttkori újra felfedezésének egyik eredménye, immár komolynak mondható készletvásárlásokba torkollva. Ahogy kislányként, úgy most sem az igazán lányos vonalak vonzanak a legóban, például a  Friends alig-alig jön be. És akkor miért pont ez? Erre azt tudom csak mondani, hogy ámulatba ejt az az egyszerűség, ahogy az űrhajózás - nem műszaki beállítottságú ember/nő számára - oly komplex, titokzatos világát és hangulatát ilyen letisztultan adják át ezek a készletek.

A bemutatandó ">897-es Mobile Rocket Launcher (Mozgó rakétahordozó) a CS indulásának évében, 1978-ban jelent meg, így alapmodellként tökéletes bevezető darab a legóűr világának megismeréséhez, illetve nosztalgiázáshoz. A készlethez több más témabelivel együtt jutottam hozzá, kora ellenére kiváló állapotban (árat ebben az esetben nem tudok mondani). A dobozt sajnos szétvágták és ki is lyukasztották, de legalább így megvannak az alternatívák (kedvenceim). Építési útmutató is volt hozzá, hasonló sorsra jutva.


Ahogy említettem, az elemek, kockák és a két figura kiváló állapotban vannak, csak egy tisztító mosásra volt szükség. Oly annyira jó kondícióban, hogy a kerekek fémtengelyén egy rozsdanyomot se látni. A téma jellegzetes karaktere a járműveket illetően az ún. old gray szín, illetve az egyszínű (jelen esetben piros, fehér) szkafander (azonos színű palackkal a hátukon és sisakkal) az űrhajósok esetében, a mellrészen Classic Space-logó nyomattal.


Az alapmodell egy rakétakilövő szállító, mely két járműből áll össze. A kis vontató hátsó részén egy forgatható platform ül, amelyen egy monitort és egy antennát helyeztek el. A másik járművön találjuk a kilövő állványt a rakétával, amelynek az orrán egy kisebb adóvevő egység található. Az űrhajósok összerakása után először a vontató, majd a hordozó egységet építjük meg. Ha nagyon gyönyörködve építkezem (8+8 lépésben), akkor sem húzható tovább 20 percnél az amúgy rém egyszerű műveletsor.



A doboz hátoldalán 4 alternatívát találunk, építésük pár percet vesz csupán igénybe.


Az első modell egy álló, mini kilövő állomás és egy kis járgány.



A második verzió egy szimpla műholdtorony, jármű nincs.



A harmadik variáció egy rakétaelemeket szállító "teherautó" - magamban űrtejesnek becézem.


A negyedik pedig újból egy rakétakilövő szállító, irányító platform nélkül.


Értékelés


Ötlet: 5/5
Az alapkészlet hibátlan. A téma egyik első készleteként stílusmeghatározó és ezt a szerepet maradéktalanul betölti.

Kockák és doboz: 5/5
76 elem, benne a mobilitást biztosító 2 spéci elem (2x2 forgatható "belsejű" plate és csuklós  1x2-es base), az űrautók dizájnját meghatározó kerekek és sárvédők, valamint a számítógépet (2x2 slope nyomtatott képernyőképpel) adó darab látványosak, jól felhasználhatók máshova.  Dobozt csak ebben a lapos formában láttam, de a képek szépek, hangulatosak.

Minifigek: 5/5
2 darab űrhajós 2 jármű kezeléséhez megfelelő létszámú legénység. Külsejük egyszerű, de nem is kell több, megfelelő kiegészítőkkel (palack, sisak, rádió) ellátva. A Classic Space logó külön jó pont az űrruhán.

Alternatívák: 4/5
Tagadhatatlanul játékosak a kis szállító járművek is, de kicsit egysíkúak lettek. Az első változat a legötletesebb.

Élmény: 5/5
Gyors és egyszerű építés, eredmény egy nagyon jól játszható készlet (szállítás, kilövés stb.). Ha esetleg többhöz sikerül hozzájutni, az alternatívákat megépítve még nagyobb a játszhatóság.

Összesítés: 24/25 
Egyértelműen pozitív a megítélés. A magas pontszám az egyszerűségnek, letisztultságnak köszönhető, hibát nem találtam a készletben még ennyi idő után sem.

13 megjegyzés:

  1. Én egy hiányosságot azért felvetnék. Ha jól látom a a rakéta alsó és felső felét az 'L' alakú szürke elem tartja a kilövő álláson, így az csak lebontva, majd újra összeépítve lőhető ki. Jól látom?

    Ezt máshogy is megpróbálhatták volna megcsinálni.

    Amúgy nagyon szupi kis készlet, nekem is tetszik. Sokkal jobb a CS vonal mint a mai SW. Ez utóbbit már irtóra unom, drága is, meg nekem - ellentétben ezzel - nem is kellene egy SW sem. Abból nincs is, CS-ből egy van én is inkább City-s, meg technikes vagyok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én válaszolnék jelenleg Rékocs helyett, a kismama éppen ujdönsült babájával még a kórházban van.
      Az L elem zavaró lehet, de valahogy rögzíteni kellett azt a gigarakétát. Jól mondja AtomTej, repül az is vele, nincsen mese :-)

      Ezek a szettek tényleg jobbak a mai túlcicomázott SW készleteknél, de szerintem azért a nosztalgia, az első élmények és a megszokott vonalak utáni vágy sokban hozzájárul ahhoz, hogy így lássuk. Amennyiben az SW lett volna előbb és váltotta volna a CS, akkor most talán ezt fikáznánk az egyszerűsége miatt.

      Törlés
    2. Ááá, gratulálok a kismamának! :-)

      Minden jót nekik!

      Törlés
    3. Wow, gratula mindenkinek! Kisfiú/kislány? Szigorúan szakmai (LEGO) okokból! :) Nálunk a második kislány lett, így ez máris egy jó ürügy arra, hogy az ember pink színű készleteket vegyen, mégha a delikvens csak 9 hónapos is :)

      Törlés
    4. Boldog 0. születésnapot a babónak, és gratula a kismamának, na meg az egész családnak! Rékocs fiús-készlet-kedvelési oldalát ismerve, ha kisfiú az utód, akkor minden rendben, ha leányzó, akkor is, csak fiús, max semleges készletekkel lesz ellátva, hogy majdan édesanyja nyomdokain lépdelhessen tovább :)

      Törlés
    5. Legény lett, kis bütyök :-)
      Rékocsnál mindegy, ha fiú, ha lány, a legónak mindenki örül!

      Törlés
  2. Nekem is tetszik, egyszerű, nagyszerű.

    VálaszTörlés
  3. Na innen van nekem Frank-em :)gyerekkorom kedvenc készlete, elő is kell vennem este...
    gyerekként engem egyáltalán nem zavart, hogy szét kellett szedni a rakétát kilövéskor, viszont azt a sok kereket mindig is menőnek találtam. Ebből is látszik, hogy felnőttként mennyire más szemmel nézünk egy készletet :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon menő, és én felnőtt fejjel is ugyanolyan szemmel nézek rá, mint ifjonti koromban. Space készletek csekélyebb számban fordultak elő nálunk, de simán megépítettem a szettekben megbújó minikatalógusokból, és az egy-két rendesből, ami tetszett, no persze LEGO tiritarkában:)

    VálaszTörlés
  5. Engem nem zavart az "L" elem, nálam kilövéskor ment vele az is. :) A szétbontás valószínűleg "életszerűtlenebb" volt számomra, mint a kiálló bigyó. Amúgy 6970-ben az űrhajónak a meghajtó-rakétáiban két-két ilyen elem is volt.

    VálaszTörlés
  6. Egyik nagy kedvenc a CS vonal, ami sajnos már megszűnt. A klasszikus town készletek mellett ezt is gyűjtöm. Jó lett a teszt, meg az alternatíva is. A "tejes" kocsi szerintem tartály pótkocsi, akármivel töltve.

    Az SW készletek mellett szerintem is megférne. Bár én édesanyámnak az SW olcsóbb makettsorozatát szoktam venni, azok kis kockákból nagyon ötletesen vannak megoldva szerintem.

    Rékocsnak utólag is gratulálok a kisfiúhoz és sok boldogságot kívánok. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!
      Úgy tűnik, nagyon egyforma az ízlésünk :))

      Törlés