16 LDD: BKV Combino

Egy kicsit eltávolodva a MÁV vonaltól úgy gondoltam, hogy az egyik emblematikus fővárosi tömegközlekedési járművet is megpróbálom megépíteni virtuálisan.
El kell mondjam, hogy ezzel a combinóval szenvedtem a legtöbbet. Nem elég, hogy ki kellett találni az elforgási pontokat (ráadásul azokat normálisan még össze kellett rakni), de már magának az alváznak a megépítése is elég komplikáltnak ígérkezett. Adott 3 részegység és köztük két összekapcsolás, mindez megspékelve kismértékben elforduló kerekekkel és a mozgási lehetőségekkel. Tehát megépült félig az első verzió, amit darabokra is robbantottam. Kicsit elszámoltam magam, azt hittem, hogy 6 stud elég lesz szélességnek. Nem jött be, nagyon nyomorgósra sikeredett volna. A 8 stud túl széles, nehogy már mozdonyok rohangáljanak a körúton, így végezetül maradt a köztes, 7 bütykös verzió. Középút, jól mutat, a 9V motort is be tudtam rakni  a középső kocsiba (ezzel is jól elszüttyögtem), a járgány ezáltal terepasztalképes is lett.

Azt kell mondjam, eddig ez a villamos tetszik a legjobban. A mozdonyok szépek, a fogas fapad, ez ugyanakkor mind építésügyileg, mind kinézetileg ütős (a Blacktron szériára emlékeztet a sárga-fekete kontraszt, itt persze több sárgával), ráadásul mindenki ismeri :-)


Végezetül pluszba beraktam pár minifiget, hogy feldobják a zötykölődést, valamint készítettem pár érdekes képet is, ezeket a poszt végén találjátok.














Ennyi. Vonatmérgezésem lett.

16 megjegyzés:

  1. Szép, nem rossz ötlet az egyszerűsítés. Most jöhet az UV, meg az ICS. Vagy a Tatra T5C5.

    VálaszTörlés
  2. Mindent szép lassan, nem kell sietni. Épülget pár modell, de most visszaváltok kicsit.

    Rékocs viszont jön vissza a "szabiról", én csak kisegítettem ebben a pár napban, remélem nem rondítottam bele a koncepciójába :-D.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy rondítottál bele! Ez is baromi jó lett! :)

      Törlés
    2. Egyetértek. Esetleg lesz még ilyen?

      Törlés
    3. A koncepció sokszor előttem is titok :-)

      Somytomy: mire gondolsz?

      Törlés
  3. UV nekem már van. :) Hamarosan képet is küldök róla.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsian várom, ha jó, akár ki is kerülhet :-)

      Törlés
  4. Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik.
      Én is elnézegetném mások alkotásait hazai fronton, de sajnos ennek a témának, műfajnak kevés publikus művelője van.

      Törlés
  5. Szia. Nagyon tetszik ez a villamos. Én is szeretnék a kisfiamnak egy ilyet, szerinted ez lehetséges?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem, úgy hiszem.
      Rengeteg elemet kell venni hozzá, van olyan alkatrész is (pl 9V motor), ami már nincsen forgalomban.
      Ráadásul a tervet minden komolyabb racionalitás nélkül készítettem, nem számított a spórolás, valóságban ez így elég bonyolult lenne, persze teljesen megépíthető. Amint elkészítettem az ésszerű verziót, úgy kirakom a blogra.

      Törlés
  6. Köszönöm. Esetleg tudnál olyan villamost ajánlani ami a 7938-as vonat mellett elfér?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon nem, ugyanis a sztenderd legós vasutak 6 egység szélesek, ez viszont annál szélesebb.
      Van egy készlet, amiben van egy villamos, az a 8404-es szett, érdemes lenne azt beszerezni, állomás, busz, autó és pár kiegészítő van benne, de nagyon jópofa.

      Törlés
    2. Ok, köszönöm. És a 8404-es villamosa fut a 7938-as vonat sinén?

      Törlés
  7. Igen! Nincsen eredetileg motorizálva, de azt is meg lehet oldani :-)

    VálaszTörlés