5 Ezért érdemes eltenni a legódobozokat!?

Kreatív anyukának lenni szerencsés dolog, egy jó gondolat segíthet észrevétlenül eltölteni egy egész délelőttöt, különösen ha már kezd kimerülni az ötlettár és a napi rutin sem segít, hogy lekössük az örökmozgót. A közös játékból nagyszerű dolgok, használati tárgyak készülhetnek, ami aztán sokáig ott díszeleghet a gyerekszoba falán, polcán. Ilyen időtöltés lehet a legózás, ami nemcsak a kockákból való építésből állhat - ne feledjük, most egy anyukáról van szó, aki nem feltétlenül moc-okat készít kedvenc 1985-ös készletei tiszteletére. Hát ha nem a kockák, akkor mi marad még? Nekem igazság szerint eszembe nem jutott volna és első látásra szentségtörésnek is éreztem Myreille ötletét, aki a gyerkőccel legódobozokból kivágott képekből készített kollázst. Szívemhez kaptam, hogy te jó ég, milyen dobozokat "nyírhattak ki" ily módon, de aztán megnyugodva láttam, hogy "csak"új citys készletek "estek áldozatul". Merthogy ha netán apa féltve őrzött 6399 Airport Shuttle doboza kerül az ollók közé, ott bizony azt hiszem komoly mosolyszünetre lehetne számítani. 
Mivel régebben én is csináltam ilyesmi dolgokat eszembe jutott, hogy ez mennyire jó dolog és az is, hogy nem lehet az ember ennyire kocka és nem lehet ennyire elvadultan gyűjtői szemmel nézni a legóvilágot. Bár a posztírónak van egy olyan megjegyzése, amivel azért vitatkoznék: "... környezettudatosak is voltunk, mert szemétből alkottunk szépet és egyedit.", a lényeg mégis csak ott van, hogy anyával játszott egy jót a csemete. Vagy nem?

Gyűjtők rémálma - vágott legódobozok


Kész a kép a falra - ez is legó valahol, nem?

Ti felhasználnátok a legódobozokat ilyen célra vagy már meg is tettétek? Az újabbakat se sajnálnátok vagy minden darab szent? Vagy a helyszűke miatt kidobásra kerülő dobozok akár meg is menthetők így?

l Kép a gyerekszobába via Moksha.hu l

5 megjegyzés:

  1. Két dolog jutott eszembe erről.
    Az egyik, hogy én már egy ideje elrakom a dobozaimat és hirdetem őket eladásra ezzel a szöveggel:

    "Olyat már láthattunk, hogy valaki rendszámtáblákkal tapétázta ki a házát:
    http://tracys-trinkets-treasures.blogspot.com/2011/09/cute-house-with-license-plate-siding.html
    Tehát miért ne tehetné meg valaki ezt LEGO-dobozokkal? Ha valaki kedvet kapott ehhez, vagy csak hiányzik egy doboza, akkor a következőket kínálom eladásra"...stb.

    A másik, hogy asszem a Klikknél olvastam valahol, hogy puzzle-t készítettek dobozokból egy kiállításra.

    VálaszTörlés
  2. A régieket nem vágnám szét semmiképp, így is megsemmisült pár a helyszűke miatt, sajnálom is őket... Az új dobozok ilyen felhasználásán egy rövid időre elgondolkodtam, de asszem inkább azokat sem vágnám szét... 20-30 év múlva ugyan olyan érték lesz az akkori fiatal felnőttek szemében, mint most nekünk a '80-as évek dobozai. Ki tudja mi mindent pénzé kell majd tennünk a nyugdíj (hiánya) miatt. :) Egyelőre még elférnek dobozként.

    VálaszTörlés
  3. én sajnos mindig vérző szívvel, de kidobom :( nincs hely...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha belefér, egyrészt eladhatod őket (ld. első komment) vagy - egy másik olvasótól hallottam -, oda lehet adni legós boltoknak, hogy a kirakatban azokat süsse a Nap, és lehet, hogy még valami üzletet is sikerül összehozni cserébe.

      Törlés
    2. Azóta megint kidobtam kettőt... :( De ez érdekes tanács, megfontolandó.

      Nem szorosan idetartozik, de sajnos azt vettem észre, hogy több (kisebb) játékbolt is száműzte a LEGO-t a kínálatából, és még az a "jobbik" eset, ha valami gagyi klónnal helyettesítik.

      Törlés