3 Végigjátszás: 6482 Rescue Helicopter (alternatívákkal)

Mai végigjátszásunkkal a vízi mentés témát körbejáró posztsorozatunkhoz kapcsolódunk, amelynek most zárult le parti őrséget bemutató része (1. rész, 2. rész, 3. rész) és amit a vízi rendőrségi készletek bemutatása követ majd.
Folytassuk a Light & Sound szériát, mégpedig az egyik ikonikus szettjével, a 6482-es mentőhelikopterrel. A készlet a Town téma Rescue alszekciójába tartozik, 1989-ben jelent meg 198 kockával, 3 minfiggel, ismét gyönyörű csomagolással és olyan kinézettel, ötletességgel, amivel az egyik legtöbbre értékelt résztvevője a sorozatnak. Nem véletlenül, nálam szoros az elsősége a másik témába tartozó 6783 Sonar Cruiserrel. Na meg a 6481 Construction Crew-val! 
Pár szót a készletről.
Sajnálatomra a szett újonnan sosem került a kezembe, repülés terén mutatott rajongásomból következően bizonyára a teljes őrület határára kerültem volna egy ilyen karácsonyi ajándék kibontásakor. Máskor nem volt esélyem legót kapni, szerintem sokan voltunk így, de én a 24-e estéjét ezen okból kifolyólag is teljes boldogságban töltöttem. Ezt bepótolva kb. fél éve megajándékoztam magam a 6482-essel, sajnos, nagy bánatomra doboz nélkül, de itthon a beszerzések ezen gyakori sajátosságával együtt kell élnem.
A doboz hozza a LEGO akkori magas színvonalát, felnyitható, csak áradozni tudtam, miközben képeket vadásztam a poszthoz. Nem kétséges, hogy az ilyen csomagolás az egyik, ami nekem az igazi legózáshoz tartozik (tartozna), maga a kibontás is már felér egy élménnyel. Miről is beszélek? Fotók alant.

via: Cubiculus.com

via: Cubiculus.com

Alapkészlet

Az említett közel 200 kocka nem sok, de nem is kevés. A 9V rendszerhez tartozó elemeket nem figyelembe véve van néhány anno speciálisabb vagy érdekes elem mint pl. a motor, a hordágy, a szélvédő vagy akár az ablakok, kerekek. Az építési útmutató fedlapján látni lehet egy alternatívát, ez legóra kevéssé jellemző, de ne szaladjunk előre.
Az építés nagyon élvezetes, szépen bontakozik ki a helikopter az aljától a tetejéig. Magának a színvilágnak sok köszönhető, a piros, fehér és sárga összhang nagyon ütős, az áramforrás dobozára nyomtatott felirat egyedivé teszi, az apró részletek pedig nagyon feldobják az egész forgószárnyast. A szélvédő és a tető felnyitható, a kerekek elfordulnak, a hátulja oldalra kihajtható, zenél és villog, mi kellhet még? Ja igen, forgathatak a rotorok :-)
















Az alternatívák

Először azt hittem, hogy könnyű dolgom lesz. Optimista voltam, ugyanis bárhogyan próbáltam kiszemezgetni az útmutató fedlapján, valamint a doboz hátoldaláról készült fotót, nehezen tudtam összehozni az egyes verziókat. Úgy hiszem, hogy a LEGO itt megvezetett, ugyanis a kis szélvédős helikopternél dilemmába estem. Az nem lehet, hogy nem tudom kirakni! Azért valahogy összebütyköltem, nem tudom, hogy a hátsó traktus mennyire helyes, a kép alapján jó, szerintem. Az alsó, repülő heli alatti állomást éppen csak megkíséreltem, de a fotó alapján nem tudtam dűlőre jutni fél óra múltán sem. Ötletet, leírást szívesen várok!

Ezen hátlapkép alapján dolgoztam







A hajó nem bonyolult, jó kis városnéző dzsunka lett belőle, mondjuk a fény és sziréna elég furcsán hat, de tekintsünk el ettől. Embereket tehettem volna bele, mea culpa!





A másik repülő alkalmatosság viszont egy igazi hibrid, valahogy a helikopterek megszületésekor lehetett ilyen képtelen járgányokkal találkozni, de ha már felszáll, senkit nem érdekel, hogy miként fest a földön. Egy kis átalakítást eszközöltem, mert a hátulját "nem adták ki" a meglévő elemek teljes egészében, így aztán kicsit kénytelenül változtattam. Tényleg őrület, hogy pár tíz elemből álló verziókkal így megszenvedjen az ember, néztem így, forgattam úgy, de az egy szögből készült fotóknál sajnos az ilyen malőr mindig előfordulhat, itt nem volt akkora szerencsém, mint a 4559-es vonatnál.




És végül egy kis földi kiszolgáló egység, semmi bonyolult nincsen benne, aki tudja, hogy mi  lehet, az szintén írjon, ne tartsa magában. Én valami irányító mobil egységnek nézném, de a fene tudja, lehet annyi más is. Viszont aranyos kis kompakt szerkezet, valahogy jól illik a Rescue témához, simán el tudnám képzelni egy nagyobb szett mellékdarabjaként. Nekem bejött.




Végül az elmaradhatatlan videó a szirénáról és a villogásról!



Értékelés

Ötlet: 4,5/5
Az alapelképzelés és a megvalósítás nagyon jó, kiállta az időt és a gyűjtők egyik kedvence a témában. Maga a kialakítás, a nyithatóság és elrendezés nagyon ötletes, megérdemli a majd 5 pontot részemről. Egy kis plusszal tökéletes lenne,  így majdnem az. Amúgy valaki mondja meg nekem, hogy mentőhelikopteren látott már szirénát?

Kockák és doboz: 5/5
Majd 200 elem, 3 minifig, jó színek, stílusos összeállítás. Így elnézve az előző szett, a 6450-es talán elmarad mögötte egy ponttal :-)

Minifig: 4,5/5
Klasszikus emberek, semmi extra, pilótasisak és egy furcsa, kicsit rapperes sapka a mentőtiszten.

B-verziók (alternatívák): 3/5
Megmondom őszintén, nekem a földi egység tetszett és a nagyobb helikopter, a többi viszont valahogy nem az igazi, nekem. Lehet, bennem vana  hiba

Élmény: 4/5
Az alapverzió nagyon jó, az építése nagyon jó, egy városi életképbe is bőven beleférne, jól játszható a készlet. Sajnos a B-verziók némelyike ugyanakkor nem éppen telitalálat, bütykölős üzemmódban néhány óra alatt össze lehetett volna hozni néhány érdekesebb és izgalmasabb egységet. Sebaj, az alternatívák nagy kihívása nem ebben rejlik, számomra legalábbis. Azért a fentebb írt problémáknál néha felálltam és mással foglalkoztam. Volt ilyen párszor.
 
Összegzés: 21/25
Az alap nagyon jó, ez tagadhatatlan. Pozitívum a doboz, a minifigek száma, a villogás és "vinnyogás", a színkombó. Sajnos a B-verziók nem annyira ötletesek, sokfélék, mint az előző írásomban ismertetett variációk. Sajnos úgy látom, hogy az értékelésnél ama szettnél kicsit megszaladt a kezem, mert habár az pontszámban többet kapott, de a nagyobb élményt ez, a 6482-es készlet nyújtotta. Sebaj, lassan én is beletanulok :-)

3 megjegyzés:

  1. Szerintem a földi egység egy fémdetektoros kapu, akkor vinnyog ha fém van a táskás emberkénél.
    A készlet amúgy jó, én is kacérkodok ezekkel a light&sound készletekkel, de nem tudom ennyi idő után mennyire életképesek. Az utód biztosan élvezné. Erről van valami tapasztalat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Utód vonatkozásában annyi a tapasztalat, hogy 2 évesen imádja, csak hát ha arra kerül a sor, hogy most már ki kellene kapcsolni, akkor bizony megy a hiszti :))

      Törlés
  2. Detektoros kapu? Jó ötlet, eszembe sem jutott, de ez biztos a koncentrációzavaromank köszönhető :-)
    Mennyire életképes? Egyszerű, amennyiben nem benne tárolod az elemet, akkor mint a sima lego. Fémszálak, lemezek vannak benne, ezek sav hatására berozsdálhatnak, ennyire kell figyelni, gondozásmentes, ha jó állapotú elemtartót veszel, szinte örök életű. Néha előfordulhat kontakthiba, de egy műszerész czavarhúzóval vissza lehet hajlítani az érintkező lábak fémlapjait.

    VálaszTörlés