3 OLO, az ismeretlen klón

Nem nagyon hoznak lázba a legóklónok, de az egyik nap ráakadtam egy érdekes találatra az egyik képfeltöltős oldalon és elkezdett érdekelni a dolog. A képek régi ('70-es évek), első ránézésre jó minőségű utánzatról tanúskodnak. A kockagyár foglalkozott a témával bőségesen, több ország - többek között Japán - próbálkozása is bemutatásra került, de az OLO névre hallgató termékre egyik posztban sem találtam. Nem kellett több, megkerestem Andrást, minden keleti legódolgok tudóját, ő mit hallott/tud erről valamit, és legnagyobb meglepetésemre ( de az övére is), nem talált semmit. 


"Az OLO a dán LEGO szabadalma alapján készített új építőjáték.  Szép színek, pontos illeszkedés, jó minőségű, hosszú évekig tartós anyagból készül, ezért házakat, autókat, állatokat stb.  könnyen lehet építeni belőle. Az OLO a LEGO-val együtt játszható, ezért nagyon praktikus."
A leírás szerint van egy legókockákkal kompatibilis játékunk, hát nézzük meg közelebbről is ezeket a kockákat.
Na mi a furcsaság ebben?
Nézzétek csak meg a kockák alján az X-eket! Ilyen illeszkedési módot (amiről nem tudom, mennyire stabil) a Minitalia sorozatban találni, amit a '70-es években Olaszországban lehetett csak kapni. Ez a sorozat önmagában is furcsa, hiszen egy kevésbé jó kockaminőségű szériát gyártott le a LEGO, az meg már különösen érdekes, hogy erre vajon miért ugrottak a japánok. Miután Minitalia-készlettel sem találkoztam soha, abszolút nincs viszonyítási alapom. Ha közületek van, aki már találkozott valamelyikkel, írja meg nekünk élményét!
És hogy teljes legyen a kép, van hozzá katalógus is, vidáman olózó japán gyerekekkel.
Sok mindent lehet építeni.
Köszönet Andrásnak a segítségért a fordításban és a beazonosításban, tutukának és a kockagyárnak pedig a klónos posztok megosztásáért!
l képek via kamo_west l

3 megjegyzés:

  1. Találtam még egy klónt, ami Taka block (タカブロック) névre hallgat. Az eddig látottak alapján úgy tűnik, hogy ők a japán épületekre álltak rá, így van sintó szentélyes, buddhista templomos stb készleteik. Ránézésre a legóval kompatibilis, a figurák is hasonlóak, bár az arcuk nincs kidolgozva. fhttp://page5.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/e128499129#enlargeimg http://www.netsea.jp/shop/5215/Lhs4013-T-00

    Aztán találtam még egyet, valami asahi wonder block/アサヒワンダーブロック nevű klónt, de sajnos nem tudom, hogy milyen készleteik vannak. Amit képen láttam, az egy holdkomp volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én szingapúri cuccot találtam, de megbeszéljük privátban :) Köszi!

      Törlés